zondag 25 juni 2017

Mijn nieuwe toekomst.

Lieve familie, vrienden en iedereen die met mij meeleeft.
Er is geen makkelijke manier om dit met jullie te delen.
Na maanden gezocht te hebben naar de oorzaak van de pijn in mijn rug,
is mij vorige week verteld dat ik borstkanker heb.
Via de orthopeed ben ik terecht gekomen bij de mammapoli.
s' Ochtends onderzoeken en aan het einde van de middag al het verschrikkelijke nieuws... borstkanker.
Daarna volgen meerdere onderzoeken en afgelopen dinsdag heb ik te horen gekregen dat ik uitzaaiingen heb in de lever, long en in mijn rug.
Ik heb dus niet alleen borstkanker maar ben ongeneselijk ziek.

Het is voor ons erg moeilijk om dit nieuws te verwerken. Wij willen in alle rust zelf bepalen hoe we hier mee moeten leren om gaan.
Daarom wil ik graag dit blog beginnen om jullie op de hoogte te houden over het verloop van mijn ziekte.
Als we elkaar dan zien kunnen we het ook over andere dingen hebben.
Marc en ik weten wel dat we vooral willen doorgaan met het leven dat we hadden.
Jullie kennen mij, levenslustig, altijd blij en behulpzaam voor anderen.
Het is belangrijk dat ik op deze manier door kan gaan, ik ga verder met hoop en positiviteit.
Dus wat ik van jullie nodig heb is dat ik in mijn keuze word gesteund.
Appjes of mailtjes om mij Marc en Devin een hart onder de riem te steken zijn altijd welkom.
Alleen weet ik niet of ik ze altijd kan beantwoorden maar dan ligt dat niet aan jullie.


Op dit moment voel ik me goed, het enigste probleem is nog steeds de pijn in mijn rug.
Ik ben gestart met pijnmedicatie en wacht op een oproep om te beginnen met bestraling van een gedeelte van de ruggenwervel.
Dit worden waarschijnlijk 4 bestralingen.
Daarna word er zoals het er nu uitziet gestart met hormoonbehandelingen.
Dit zou betekenen dat ik thuis elke dag een tablet slik en daar weinig bijwerkingen van zal ondervinden.
Waarschijnlijk,omdat ik mag starten met een studie in het Radboud in Nijmegen waar ze van elke uitzaaiing kunnen bepalen wat voor een soort kankercel het is.
Als daar meer over bekend is kunnen we daarna meteen starten met de beste behandeling.
De behandelingen die ik ga krijgen zijn voor een verlenging met kwaliteit van leven.
Hoe slecht ik er op dit moment ook voor sta, ik ga niet op geven en zal mijn hoop niet verliezen.

Ik kies voor leven,

Liefs Natasha           



11 opmerkingen:

  1. Hé lieverd
    Het is niet iets wat je wil, maar natuurlijk moet je kiezen voor het leven. En je hebt groot gelijk om van alles nog een feestje te maken.en weet ook een wonder bestaat!l
    Dikke kus Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel liefs,denk aan jou xxx xxx
    Anneke van Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Natasha.
    Goed zo houd de moed erin.
    We zullen aan jullie denken.

    Paul en Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt geschrokken en geloof het of niet maar er bestaan echt wonderen maar leef zoals jij het wilt
    heel veel sterkte Thea en Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte en kracht gewenst! Blijf hoop houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verschrikkelijk nieuws. Goed dat je een positieve instelling hebt. Blijf er voor vechten, met kwaliteit van leven. De wonderen zijn inderdaad de wereld niet uit.
    Sterkte en succes.
    Annita Kadijk ( dier&arts)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Natasha,
    Wat verschrikkelijk om te horen. Het is wel goed van je om verder te gaan met de dingen die je leuk vind en er een positieve draai aan te geven. Dat bewonder ik erg in je.
    Sterkte en succes ��
    Edith Mobach - Ankersmit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Natasha,
    ik zat gisteren bij Jose in de stoel en ik hoorde het slechte nieuws over jou.
    Er zijn maar weinig woorden voor nodig om je heel veel kracht, die je ongetwijfeld nodig zult hebben, toe te wensen.
    Ik hoop, dat er een goede behandeling voor je is en ik zal keihard voor je duimen,
    lieve groetjes Jos en Marie-Jose Verstegen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natasha,

    herstellen doe je zelf, maar niet alleen!

    BeantwoordenVerwijderen